استارتاپ

هم‌آفرینی، رویدادی ۵ روزه برای ارتقای تیم‌های استارتاپی مشهد

دومین رویداد هم‌آفرینی، با مشارکت دو برند «اپراتور موبایلی همراه اول» و «پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن» بهمن ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود.

هم‌آفرینی نام برندی است که شرکت همراه اول برای حمایت از تیم‌های استارتاپی و کسب و کارهای نوپا راه‌اندازی کرده است. اولین دوره این رویداد، شهریورماه امسال در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد و حالا مشهد میزبان دومین دوره ای رویداد ۵ روزه است.

در سه سال گذشته رویدادهای مختلفی برای گسترش فرهنگ کارآفرینی و جا انداختن ادبیات استارتاپی در مشهد، و به ویژه در دانشگاه‌های شهرمان برگزار شده است. هرکدام از آنها به نحوی در ترویج فرهنگ کارآفرینی کسب و کارهای نوپا مؤثر بودند و حالا رویداد «هم‌آفرینی» با مدلی جدید و توسط برگزارکننده‌هایی معتبر و صاحب‌نام در مشهد برگزار می‌شود.

 

شکل برگزاری

«هم‌آفرینی» در قالب یک رویداد ۵ روزه برگزار می‌شود.

در رویداد مشهد، سه محور برای ارایه ایده‌ها در نظر گرفته شده و تیم‌ها حول این سه محور در رویداد شرکت می‌کنند:

۱) خدمات مبتنی بر موبایل در حوزه گردشگری با رویکرد مشهد ۲۰۱۷

۲) تجارت الکترونیک

۳) بازی‌های رایانه‌ای

یکی از ویژگی‌های خاص رویدادهای هم‌آفرینی این است که بر خلاف استارتاپ ویکند که افراد به صورت مجزا ثبت‌نام می‌کردند، در هم‌آفرینی تیم‌ها در رویداد ثبت‌نام می‌کنند.

در بازه زمانی پایان آذرماه تا زمان برگزاری رویداد که در بهمن ماه برگزار می‌شود، کمیته تخصصی، تیم‌های ثبت‌نام شده را بررسی می‌کنند و از تیم‌های برگزیده برای حضور در این رویداد ۵ روزه دعوت می‌کنند.

روز اول رویداد به شکل کارگاه آموزشی است که تیم‌ها با انتظارات برگزارکنندگان (همراه اول و پژوهشکده ثامن) آشنا می‌شوند، آشنایی بیشتری با Business Model Canvas پیدا می‌کنند و نکات لازم برای داوری طرح‌ها را می‌آموزند.

روز دوم، سوم و چهارم رویداد، تیم‌ها در زمان تعیین‌شده در مقابل کمیته داوری طرح‌شان را ارایه می‌کنند و از استارتاپ‌ یا طرح‌شان دفاع می‌کنند.

روز پنجم، مراسم اختتامیه هیجان‌انگیز رویداد برگزار می‌شود و ۳ تیم منتخب معرفی می‌شوند.

 

بعدش چه اتفاقی می‌افتد؟

بر خلاف رویدادهای مشابه که خیلی خبری از جایزه نقدی نیست، در این رویداد رقم‌های مناسبی به تیم‌های برگزیده پرداخت می‌شود:

تیم اول: ۱۰ میلیون تومان

تیم دوم، ۵ میلیون تومان

تیم سوم، ۳ میلیون تومان

علاوه بر جایزه نقدی، این سه تیم این فرصت را پیدا می‌کنند که توسط شرکت همراه اول مورد حمایت قرار بگیرند و با سرمایه‌گذاری این شرکت، بتوانند مراحل بعدی رشد را طی کنند.

 

چرا پیشنهاد می‌کنیم در این رویداد شرکت کنید؟

برای برگزاری رویداد «هم‌آفرینی» اقدامات زیرساختی خوبی توسط برگزارکنندگان آن (شرکت همراه اول و پژوهشکده ثامن) انجام شده است.

یک تیم متخصص از سوی شرکت همراه اول برای بررسی وضعیت اکوسیستم کارآفرینی شهر مشهد و انتخاب موضوعات مناسب برای برگزاری رویداد، به مشهد آمدند. حمایت شرکت بزرگی چون همراه اول از رویداد و اهدافی که برای تجاری‌سازی ایده‌ها و حمایت از تیم‌های نوپا در نظر گرفته‌اند، جالب است و حضور این شرکت می‌تواند نقش حمایتی بالایی برای تیم‌های برگزیده این رویداد داشته باشد و دریچه‌های کاری بزرگ‌تری را برای آنها فراهم کند.

حمایت دو مجموعه «دانشگاه فردوسی» و «پارک علم و فناوری خراسان رضوی» از این رویداد، دلیل دیگری بر کیفیت بالای این رویداد آتی است.

 

ثبت‌نام در رویداد

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در رویداد، از هر دو سایت مربوط به شرکت همراه وا لو پژوهشکده ثامن می‌توانید استفاده کنید:

www.mci.ir/hamafarini

www.s3c.ir/hamafarini

هر دو مجموعه، ساب‌دامینی را روی سایت اصلی برای رویداد هم‌آفرینی در نظر گرفته‌اند.

برای ارتباط با دبیرخانه رویداد می‌توانید با شماره تلفن ۳۸۴۶۲۶۰۷ در مشهد تماس بگیرید و یک راه اطلاع‌رسانی هم، دنبال کردن کانال تلگرامی رویداد است.

ثبت‌نام در این رویداد رایگان است و آخرین مهلت ثبت‌نام، ۳۰ آذرماه است. اگر یک تیم استارتاپی دارید یا می‌خواهید تیم جدیدتان را تشکیل دهید، این فرصت عالی را از دست ندهید که بعدا پشیمان می‌شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا